Αυτό τον μήνα, η προϊσταμένη εξαγωγών της KARAG προχώρησε σε συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στο περιοδικό Χρήμα & Τουρισμός που κυκλοφόρησε μόλις πριν από λίγες ημέρες.
Η κα Ελένη Καραγιάννη από τη θέση της προϊσταμένης εξαγωγών της KARAG, μια θέση που κατέχει εδώ και αρκετά χρόνια, έχει την δυνατότητα να γνωρίζει πολύ καλά τις διεθνείς τάσεις του κλάδου και τις ξεχωριστές ανάγκες των καταναλωτών παγκοσμίως.
Έτσι μέσα από τη συνέντευξή της αναλύει εκτενώς την εικόνα της KARAG, όλες τις δραστηριότητές της, δίνει συμβουλές, ενώ απαντά σε κάθε ερώτηση της δημοσιογράφου σχετικά με τον τουρισμό και δη τον ξενοδοχειακό κλάδο.
Μπορείτε να διαβάσετε τη συνέντευξη ξεφυλλίζοντας το περιοδικό ηλεκτρονικά στο τέλος αυτού του άρθρου, διαφορετικά ακολουθεί παρακάτω:
ε1. Κυρία Καραγιάννη, δώστε μας ένα σύντομο και περιεκτικό προφίλ της KARAG του 2021.
Η KARAG είναι μια αμιγώς Ελληνική επιχείρηση που ιδρύθηκε το 1996. Ασχολείται αποκλειστικά με την χονδρική διάθεση μια ολοκληρωμένης γκάμας εξοπλισμού οικιακού και ξενοδοχειακού μπάνιου.
Εδρεύει στην Θεσσαλονίκη σε υπερσύγχρονες ιδιοκτήτες εγκαταστάσεις 25.000τμ ενώ η παραγωγή των καμπινών μπάνιου και ντους (ένα βασικό αντικείμενο της εταιρείας) πραγματοποιείται στις ιδιοκτήτες εγκαταστάσεις των Σερρών συνολικής κάλυψης 12.000τμ. Άλλωστε, είμαστε εμείς οι οποίοι ξεκινήσαμε την παραγωγή καμπινών σε ειδικές διαστάσεις σε οργανωμένη κλίμακα στην Ελλάδα και ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος τους είναι παραγωγή μας. Παράλληλα με τις καμπίνες, διαθέτουμε ντουζιέρες, κάθε τύπου, πορσελάνης, ακρυλικές & συνθετικές, είδη κρουνοποιϊας, έπιπλα μπάνιου, ακρυλικά μπάνια και υδρομασάζ, αξεσουάρ μπάνιου, SPA, καθρέπτες και θερμαντικά σώματα καθώς και πλακίδια τοίχου και δαπέδου. Όλες οι δραστηριότητες της εταιρείας διεκπεραιώνονται από συνολικά 85 εργαζομένους που απασχολεί η KARAG.
ε2. Τι σας διαφοροποιεί από ανταγωνιστικές εταιρείες;
Με μία σκέψη, μπορώ να πω πως τα σημεία που διαφοροποιούμαστε από τον ανταγωνισμό είναι πολύ συγκεκριμένα:
Πρώτα, τηρούμε πάντα ένα υπερεπαρκές στοκ των υλικών που διαθέτουμε ώστε να μπορούμε να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας άμεσα με και συνέπεια. Είναι κάτι που μας κοστίζει και τελευταία με τις εξωφρενικές αυξήσεις των μεταφορικών έχει γίνει ακόμη πιο δύσκολο. Παρ’ όλα αυτά παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στην πολιτική μας ώστε να διατηρούμε πάντα τις αποθήκες μας υπερπλήρεις και να εξασφαλίζουμε την αδιάκοπη ροή των υλικών στους πελάτες μας.
Δεύτερον, προσφέρουμε μια θα έλεγα μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα γκάμα καμπινών μπάνιου και ντους η οποία μπορεί να καλύψει σχεδόν κάθε αισθητική αλλά και τεχνική απαίτηση. Παράλληλα παράγουμε καμπίνες σε ειδικές διαστάσεις και υλικά συνεργαζόμενοι με τον πελάτη και αναλαμβάνουμε και το τεχνικό κομμάτι σε περίπτωση που χρειαστεί (μέτρηση και τοποθέτηση). Για ότι διαθέτουμε προσφέρουμε 5ετη γραπτή εγγύηση και 10ετη εγγυημένη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών, κάτι πολύ σημαντικό για τον ξενοδόχο.
ε3. Το πρωτοφανές γεγονός της πανδημίας, τα lockdown και η καθίζηση της αγοράς, ιδίως των κατασκευών, οδήγησαν πολλές επιχειρήσεις να στραφούν (έστω και προσωρινά) σε νέα είδη και νέες αγορές. Εσείς τι εναλλακτικές κινήσεις κάνατε για την αντιμετώπιση αυτής της νέας κρίσης;
Η πανδημία ανέδειξε σε όλους τους τομείς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Εμάς αυτή η εξέλιξη μας βρήκε ετοίμους, διότι από νωρίς (και χωρίς προφανώς να «μαντέψουμε» το φαινόμενο αυτό της πανδημίας, αλλά αξιολογώντας ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αναπτυχθεί στο μέλλον) δημιουργήσαμε τμήμα e-commerce στην εταιρεία στελεχωμένο με πολύ άξια και ικανά στελέχη που ασχολούνται με την υποστήριξη των πελατών μας οι οποίοι κάνουν πωλήσεις μέσω διαδικτύου. Διευκρινίζω ότι η KARAG δεν κάνει πωλήσεις μέσω web και δεν πουλάει λιανικώς. Το τμήμα e-commerce παρέχει στους πελάτες μας έτοιμα και φροντισμένα όλα τα εργαλεία αλλά και την τεχνική βοήθεια που χρειάζεται ένας ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού καταστήματος για να προβάλει άρτια και όμορφα τα προϊόντα KARAG στο e-shop του. Την ανάπτυξη αυτή την είχαμε προβλέψει, η πανδημία όμως την επιτάχυνε με εξωφρενικούς ρυθμούς. Σήμερα τα προϊόντα KARAG διατίθενται σε περισσότερα από 100 καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα και σε περισσότερα από 150 στο εξωτερικό στις χώρες που δραστηριοποιούμαστε, με τον αριθμό να αυξάνεται συνεχώς.
Δεν επεκταθήκαμε σε διαφορετικού τύπου προϊόντα πέραν αυτών που για μας είναι το core business, δηλαδή τα είδη υγιεινής και τα πλακίδια, διότι πιστεύουμε ακράδαντα πως ότι διαθέτουμε πρέπει να το «κατέχουμε» πλήρως και να το υποστηρίζουμε σφαιρικά, οπότε οι ευκαιριακές ματιές δεξιά αριστερά δεν είναι για εμάς.
ε4. Τι ποσοστό του κύκλου εργασιών της εταιρείας αφορά στον ξενοδοχειακό κλάδο;
Περίπου το 30% του τζίρου μας αφορά ξενοδοχειακό εξοπλισμό. Χρησιμοποιώ την λέξη περίπου διότι όπως ξέρετε εμείς εξυπηρετούμε τα ξενοδοχεία μέσω του δικτύου των πελατών-συνεργατών μας (περισσότερα από 800 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα). Καθημερινά γίνονται φορτώσεις υλικών που τελικά αρκετά από αυτά τα υλικά προορίζονται για ξενοδοχειακή χρήση.
ε5. Ποια από τα είδη σας προτιμούν οι ξενοδόχοι και γιατί;
Η αιχμή του δόρατος μας είναι η καμπίνα μπάνιου και ντους. Πρόσφατα λανσάραμε και την νέα μας σειρά EFE σε προφίλ χρωμέ, ασημί ματ, μαύρο ματ, λευκό ματ & χρυσό ματ, η οποία διατίθεται σε μια πληθώρα διαστάσεων αλλά και σε ειδικές διαστάσεις κατόπιν παραγγελίας. Την συγκεκριμένη σειρά καμπινών την συνδυάζουμε με εντοιχισμένες μπαταρίες και αξεσουάρ στον ίδιο χρωματισμό που δημιουργούν χώρους καλαίσθητους, πολυτελείς και λειτουργικούς με κόστη πολύ ανταγωνιστικά. Επίσης έχει πολύ καλή πορεία και η ντουζιέρα «Pietra», ένα επαναστατικής τεχνολογίας μοντέρνο συνθετικό υλικό το οποίο προσομοιάζει στην υφή και τα τεχνικά χαρακτηριστικά την αληθινή πέτρα (αντιολισθητική ματ επιφάνεια) αλλά μπορεί με μεγάλη ευκολία να κοπεί και να προσαρμοστεί και στον πλέον ιδιαίτερο χώρο. Διατίθεται σε 4 χρώματα. Επίσης πολύ καλή πορεία έχουν τα αξεσουάρ μπάνιου που διαθέτουμε από ανοξείδωτο ατσάλι AISI 304 18/10 τα οποία συνοδεύουμε με 20ετή εγγύηση και είναι η ιδανική λύση για όλες τις παραθαλάσσιες περιοχές που η ατμόσφαιρα είναι επιβαρυμένη με υγρασία και άλατα…
ε6. Δώστε μας ένα χαρακτηριστικό δείγμα του πελατολογίου σας ως προς τα ελληνικά ξενοδοχεία.
Κάποια πρόσφατα της τελευταίας διετίας προ covid είναι τα ξενοδοχεία του ομίλου ATHENAUM (GRAND, SMART, PALACE) στην Λεωφόρο Συγγρού στην Αθήνα. Επίσης τοποθετήσαμε καμπίνες και ντουζιέρες Pietra σε ξενοδοχεία του ομίλου Σταματιαδη στην Ρόδο, τοποθετήσαμε ντουζιέρες Pietra στο RODOS PALACE αλλά και σε ξενοδοχεία του ομίλου EVITA (Resort, Bay) στο ίδιο νησί καθώς και εξοπλίσαμε εξ’ ολοκλήρου το EVITA Asty του ίδιου ομίλου στην Αθήνα. Στην Κω εξοπλίσαμε με Συστήματα SPA τα ξενοδοχεία του ομίλου Kαραθωμά. Στην Βόρειο Ελλάδα, στην Χαλκιδική έχουμε παραδοσιακή συνεργασία με τους ομίλους AIROTEL (ATHENA PALACE), G-HOTELS, στην Κέρκυρα με τον όμιλο Κορωνάκη και στην Θάσο με τον όμιλο Δαούτη, ενώ συμμετέχουμε στην προμήθεια υλικών του νέου στολιδιού της Σιθωνίας, του «Ακτή Αγ. Ιωάννης» του ομίλου Μεντεκίδη. Όλοι αυτοί είναι πελάτες που εξυπηρετούμε μέσω συνεργατών. Πέραν αυτών και κάποιων άλλων μεγάλων πελατών που μας τιμούν με την συνεργασία τους ο κύριος όγκος της δουλείας μας είναι οι 100αδες οικογενειακές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που μας εμπιστεύονται επιλέγοντας τα υλικά μας μέσω των κατά τόπους συνεργατών μας.
ε7. Είστε αισιόδοξοι για την πορεία του κλάδου και της επιχείρησής σας για το 2022; Βλέπετε ανάκαμψη της ζήτησης γενικότερα και των ξενοδοχείων ειδικότερα μέσα στο επόμενο διάστημα;
Είμαι πολύ αισιόδοξη. Βλέπουμε ανάκαμψη της ζήτησης η οποία θα προκύψει μέσα από την σταθεροποίηση της χώρας μας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού και την ανάδειξη των δυο κυριότερων αστικών πόλων (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) ως κορυφαίων city-break προορισμών. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που μας κάνουν την τιμή να μας επισκεφθούν έχουν ανάγκη από καταλύματα και υπηρεσίες ποιότητας… Το ξέρουμε όλοι ότι πλέον έχουμε αρκετά καλά ξενοδοχεία αλλά και πολλά «κουρασμένα» (γελάει) τα οποία χρήζουν άμεσης ανακαίνισης. Αν επιθυμούν να παίξουν κάποιο ρολό στο νέο μετά covid σκηνικό πρέπει να ανακαινιστούν. Αυτό θα δημιουργήσει δουλείες για όλο τον κλάδο.
ε8. Έντονη είναι και η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας σας. Σε ποιες αγορές απευθύνεστε, με τι προϊόντα και ποιο είναι το ποσοστό των εξαγωγών σας;
Η ΚARAG σήμερα είναι πολύ δυναμικά παρούσα στις Ευρωπαϊκές αγορές των Βαλκανίων (Βουλγαρία, Ρουμάνια, Σκόπια) στην Κύπρο και στην Μάλτα. Από το 2015 έχουμε ιδρύσει στο Castelnuovo Rangone στην Μόντενα της Ιταλίας σε ιδιοκτήτες εγκαταστάσεις την KARAG ITALIA SRL η οποία δραστηριοποιείται στην χονδρική διάθεση των υλικών μας στην Ιταλική αγορά, σε Ευρωπαϊκές αγορές (Γαλλία, Ελβετία, Σλοβενία, Κροατία, Ηνωμένο Βασίλειο, Λιθουανία, Ουγγαρία), στις χώρες της ζώνης MAGREB (Μαρόκο, Τυνήσια, Λιβύη) αλλά και της υποσαχάριας Αφρικής (Καμερούν, Νιγηρία, Σενεγάλη, Ακτή Ελεφαντοστού). Επίσης από το 2016 έχουμε ιδρύσει την KARAG SCANDINAVIA AB στο Μάλμο της Σουηδίας η οποία δραστηριοποιείται στην χονδρική διάθεση των υλικών KARAG στην Σκανδιναβική χερσόνησο και στην Δανία. Ήδη από το 2019 ο κύκλος εργασιών εξωτερικού έχει υπερβεί τον κύκλο εργασιών Ελλάδος.
ε9. Ποιες είναι οι τάσεις στον τομέα των ειδών υγιεινής, επίπλων και αξεσουάρ του ξενοδοχειακού μπάνιου και των spa; Τι καινοτομίες και πιστοποιήσεις προσφέρουν τα προϊόντα της KARAG;
Οι τάσεις στον συγκεκριμένο τομέα σαφώς είναι επηρεασμένες από την πανδημία που περάσαμε και θα μου επιτρέψετε να πω περνάμε ακόμα… Δίδεται μεγάλη σημασία στην προστασία και την διαφύλαξη της υγείας μας κατά τη διαμονή σε ένα ξενοδοχείο. Η KARAG ήδη διαθέτει μια πλήρη γκάμα μπαταριών με αισθητήρα προκειμένου να αποφεύγονται οι περιττές επαφές καθώς και μια πλήρη σειρά dispenser απολυμαντικού υγρού με αισθητήρα που μπορούν να τοποθετηθούν σε κάθε χώρο. Αυτό που θα ήθελα να επισημάνω ως μια -κατά την γνώμη μου κακή- τάση -φαινόμενο καλύτερα- των τελευταίων ετών είναι η προμήθεια υλικών ξενοδοχειακού εξοπλισμού κατευθείαν από το εξωτερικό από διάφορους αντιπροσώπους που περιδιαβαίνουν τα ξενοδοχεία με φυλλάδια και προσπεκτους και προσφέρουν υλικά σε σχετικά χαμηλές τιμές, με την προϋπόθεση εισαγωγής τους από τον ξενοδόχο, υλικά τα οποία δεν είναι επιβαρυμένα με τα κόστη λειτουργίας και υποστήριξης που έχει ένας εντόπιος προμηθευτής. Αυτό είναι το ευχάριστο μέρος της υπόθεσης για τον ξενοδόχο. Όμως, η περιπέτεια του μόλις έχει αρχίσει… Καθημερινά λαμβάνουμε τηλεφωνήματα η mails από ξενοδοχεία που είχαν αγοράσει πριν 3, 2 ή ακόμη και ένα χρόνο κάποια υλικά από το εξωτερικό (μπαταρίες, στήλες υδρομασάζ, συστήματα spa, καμπίνες, κλπ.) και τώρα βρίσκονται στην ανάγκη ενός ανταλλακτικού το οποίο δεν μπορούν να βρουν η μιας τεχνικής συμβουλής την οποία δεν μπορεί να δώσει κάνεις. Σε πολλές περιπτώσεις, ο αντιπρόσωπος είναι άφαντος η έχει αλλάξει εταιρεία και αφήνει τον ξενοδόχο να πελαγοδρομεί μόνος του και να ψάχνει λύσεις σε εταιρίες σαν και την δική μας.
Γι’ αυτό λοιπόν θα ήθελα να συμβουλέψω τους φίλους ξενοδόχους να είναι πολύ προσεκτικοί στην επιλογή όχι μόνο προϊόντων αλλά και προμηθευτή. Να βεβαιωθούν ότι ο προμηθευτής τους θα είναι παρών και μετρά την πώληση προσφέροντας after sales service και τεχνική υποστήριξη. Εμείς διαθέτουμε δύο service teams σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα οποία εξυπηρετούν και τα νησιά καθώς και οργανωμένο τμήμα service ανταλλακτικών στις εγκαταστάσεις μας στις Σέρρες. Αναλαμβάνουμε όπου μπορούμε το service και σε υλικά άλλων προμηθευτών που οι πελάτες τα έχουν προμηθευτεί με τον τρόπο που ανέφερα παραπάνω! Κάθε προϊόν πρέπει να συνοδεύεται από εγγύηση, εγγυημένη παρακαταθήκη ανταλλακτικών και τεχνική υποστήριξη, αλλιώς θα πρέπει να είναι «αόρατο» για τον ξενοδόχο, να μην το λαμβάνει υπόψιν του.
ε10. Συμμετέχετε σε εκθέσεις στο εσωτερικό και το εξωτερικό; Και ποιες είναι αυτές;
Βεβαίως! Οι εκθέσεις για εμάς, είναι ο κατεξοχήν χώρος για επικοινωνία με τους συνεργάτες μας αλλά και ενημέρωσής μας αναφορικά με τον κλάδο. Συμμετέχουμε τακτικά στην ΧΕΝΙΑ και στην 100% hotel show καθώς και στην PHILOXENIA στην Θεσσαλονίκη.
Στο εξωτερικό, πριν την πανδημία, συμμετείχαμε στην CERSAIE, την διεθνή έκθεση πλακιδίου και εξοπλισμού ειδών υγιεινής στην Bologna της Ιταλίας. Έχουμε συμμετάσχει και στην ISH στην Φρανκφούρτη και στην IDEOBAIN στο Παρίσι.
ε11. Κλείνοντας, ως εκπρόσωπος της KARAG τι μήνυμα θέλετε να στείλετε στους ξενοδόχους, στους συνεργάτες και τους πελάτες σας για το 2022;
Θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους τους ανθρώπους του κλάδου, αλλά και σε όλους τους συμπολίτες μας να έχουν υγεία και ένα δημιουργικό και παραγωγικό covid-free 2022 για όλους μας.